Menü Bezárás

Aktívan a karanténban

Ha azt érzed, hogy minden nap egy szélsebes hullámvasúton csücsülsz, ami egy nap akár többször is képes irányt változtatni, akkor üdvözöllek a klubban!

Az egyik pillanatban ránk tör a kétségbeesés, a szorongás, az aggodalom, a magány és az az érzés, hogy már nem bírjuk tovább, hogy ne találkozhassunk a szeretteinkkel, barátainkkal, nem bírjuk tovább a bezártságot és a bizonytalanságot.

Aztán a következő pillanatban rálelünk a csendre, a nyugalomra, a lelassult világra. Rájövünk, hogy most olyan dolgokra van időnk, amikre eddig a rohanó világban nem volt lehetőségünk. Most van időnk olvasni, filmet nézni, zenét hallgatni, recepteket kipróbálni, nagyokat aludni, tavaszi nagytakarítást tartani, most végre van időnk magunkra! Hidd el, nem vagy egyedül, mindenki így érez, vannak jobb és rosszabb napjaink. A legjobb döntés, ha a kialakult helyzetet lehetőségként fogjuk fel, és megpróbáljuk kihozni belőle a maximumot.

Egy táncos életében a legnagyobb fejtörést talán az okozza, hogy hogyan tartsa fent a motivációját, flexibilitását és kondícióját, miközben egy ilyen helyzetben igencsak korlátozottak a lehetőségek és minden bizonytalan körülötte.
Mivel sajnálatos módon Mi sem használhatjuk a már-már második otthonunknak mondott, imádott tánctermünket, így hely hiányában nekünk is nehézségekkel kell megbirkóznunk!

A mozgás előtti bemelegítő gyakorlatok oszlopos tagja lett például a különféle bútorok és berendezési tárgyak, valamint a nappaliban található virágok tologatása. Ráadásul az sem mellékes, hogy társasházban élünk, így a tánccipők használata is csak igen korlátozott időtartamban kivitelezhető, ugyanis nem szeretnénk az alattunk lakó szomszéd amúgy is keserves karanténját még inkább megnehezíteni. Ám zokniban igyekszünk annyit koptatni a laminált padlót a nappaliban, amennyit csak lehet!

Mint minden éremnek, így ennek is két oldala van. Ez az időszak lehetőséget ad a megfontoltabb, mélyebbre ható munkára és önmagunk fejlesztésére.

Mit tudsz tenni ehhez?

Hiszen ha sikerül kialakítanod egy napi rutint és egyszerűbb célokat kitűzni magad elé, akkor igenis lehet ez a pár hónap aktív és produktív. Az órán tanultak mellett rengeteg eszköz áll rendelkezésre, az interneten megtalálhatók különféle erősítő gyakorlatok minden izomcsoportra, kifejezetten táncosoknak kifejlesztve, valamint sok figurákat bemutató videó is van, ami segíthet a lépések gyakorlásában.

Hogyan tűzz ki célokat, feladatokat magadnak?

A lényeg, hogy tudásszinttől függetlenül egyszerű dolgokra gondolj!
Íme pár tipp a gyakorláshoz:

  • A kezdő tanfolyamokon mindig problémát okoznak a túl nagy lépések, a túl sok haladás a térben, ami fizikálisan nehezen kivitelezhető, így általában disszonanciát okoz a partnerek, illetve a zene és a lépések között. A kis térben remekül tudod gyakorolni a kisebb lépéshosszokat és így kiváló lehetőséged adódik az alaplépések gyakorlására is!
  • Most akár tánccipő nélkül is lehet fejleszteni és gyakorolni a lábtechnikát, lábvezetést és a lábfej, valamint a térded használatát a már ismert információk alapján.
  • Van lehetőséged sok zenét hallgatni, amivel fejlesztheted a zenei hallásodat és ritmusérzékedet. Egy zene meghallgatásakor az első és legfontosabb feladat a táncos számára az alapritmus felismerése és a zenei „1” – az ütemkezdet – megtalálása, ami segít megtalálni a megfelelő pillanatot az első lépés megtételéhez. Minél több zenét hallgatsz, annál könnyebben és gyorsabban sikerül majd megtalálnod azt a bizonyos zenei 1-et!
  • Minden szinten fejleszthető és szinte állandó téma az óráinkon a helyes tartás, az egyenes gerinc megtartása, a lapocka körüli izmok tónusban tartása. Ebben a videóban remek gyakorlatokat találsz a hátizom erősítésére:
  • Ha úgy érzed, kötött vagy, nem elég lazák az izmaid, akkor most itt a remek alkalom, hogy pár nyújtó gyakorlatot is beiktass a napjaidba! Ebben a videóban találhatsz nagyon hasznos nyújtó gyakorlatokat, amiket könnyedén beiktathatsz a napi rutinba:

Hasznos időtöltést és jó gyakorlást kívánunk!

Küldj erről magadnak egy emlékeztetőt vagy oszd meg másokkal is: