Menü Bezárás

A tánc 5 jótékony hatása

A tánc jótékony hatásai

A tánc az egyik legszórakoztatóbb mozgásforma, melynek megannyi pozitív hatása van testre és lélekre egyaránt. A tánc gyógyír lehet bánatra, levertségre, mozgáshiányra, ízületi fájdalmakra, egyedüllétre… egyszóval mindenre! Ha egyszer kipróbálod, biztosan nem bánod meg! Rá fogsz jönni, hogy a tánc felszabadít, kikapcsol és feltölt energiával!

Íme, pár tény a táncról és jótékony hatásairól!

1. A tánc csökkenti a stresszt!

Mint sok más mozgásforma, úgy a tánc is segít az egész nap folyamán felgyülemlett feszültség és stressz leküzdésében. Mozgás közben a testünk endorfint, azaz boldogsághormont termel, ezáltal egy táncóra végére sokkal kiegyensúlyozottabbak, energikusabbak és vidámabbak leszünk.
A tánc mellett a zenének is nyugtató hatása van, emellett segít abban, hogy ellazuljunk és kikapcsoljuk a gondolatainkat, problémáinkat.
Aki már egyszer megtapasztalta, milyen fantasztikus érzés a zenével harmóniában mozogni, az garantáltan ennek az euforikus élménynek a rabjává válik.

2. A tánc segít a fogyásban!

A tánc sport! Sokszor egy-egy profi táncost látva nem tűnik különösebben izzasztónak ez a műfaj, hiszen egy profi táncos mozgásából könnyed elegancia árad. Ám, ha már kipróbáltál valamilyen táncot, garantáltan megváltozott erről a véleményed és te is tapasztaltad, milyen kemény fizikai munka is ez a műfaj.
A tánc aerob mozgásforma. Tánc közben ugyanis rengeteg izmunk dolgozik össze egy időben a különféle mozdulatoknak köszönhetően, valamint a mozdulatok kivitelezéséhez elengedhetetlen egyes izmok megfeszítése vagy éppen nyújtása, így remek alakformáló hatása is van! Egy intenzív táncóra végére garantáltan el fogsz égetni jó néhány kalóriát!

3. Új embereket ismerhetsz meg a tánc által!

A mozgás összehozza az embereket, ez a tánccal sincs másképp. Egy táncóra remek lehetőség arra, hogy új embereket ismerj meg és új barátokat szerezz. Mindemellett tagjává válsz egy olyan közösségnek, amelynek tagjaival együtt közös szenvedélynek hódolhatsz.
Az a tapasztalatunk, hogy egy tanfolyamon pár óra elteltével nagyon jó kapcsolat alakul ki a résztvevők között és sokszor életre szóló barátságok köttetnek a csoport tagjai között.

4. A tánc javítja a tartást!

A tánchoz elengedhetetlen a helyes tartás. A különböző tánckurzusokon megtanulod a helyes tartás alapelveit, ezzel megerősítheted a gerinc tartóizmait.
Manapság nagyon sokan dolgoznak íróasztal fölött görnyedve, ami nagyon egészségtelen és sok esetben hát- és derékfájáshoz vezethet. A táncórán könnyedén ellensúlyozni tudod ezt a helyzetet. A tartásod javulásával magabiztosabbá fogsz válni, és hidd el, mások is észre fogják venni rajtad a változást!


DanceFloor Szeged YouTube csatorna-youtube-csatorna

Iratkozz fel YouTube csatornánkra!

Értesülj első kézből legújabb ingyenes YouTube oktatóvideóinkról, és motiváld magad inspirációs videóinkkal.



5. A tánc javítja a memóriát!

Kutatók szerint aerob mozgás végzése közben (a tánc is ezek közé tartozik!) az agyunknak azon részét dolgoztatjuk meg, amely a memóriáért felel. Ráadásul a tánc segít az időskori demencia kialakulásának megakadályozásában. A tánc javítja a koncentrálóképességünket és a reakciókészséget, hiszen a különböző lépéskombinációk és technikák elsajátításához komoly összpontosításra van szükség.

Éld át Te is a tánc örömét!

DanceFloor Szeged Tánciskola

Küldj erről magadnak egy emlékeztetőt vagy oszd meg másokkal is: